A 'Swenglish' journey through family photos, notes and postcards
from the early 20th century.

2021-10-11

G.048.03 - Anticipating Farewells (?)

 

A. Waldemar
Nr. 461 - M.M. VIENNE - M. Munk


To: Gustaf Ekman, Galeton, Box 342, PA
From: Gerda (Lake Geneva, Sep 30, 1910)

Käre bror!
Mycken tack för brevet. Jag kommer att gå (=resa) in till Chicago nästa måndag. Om du vill vara snäll och skriva så jag har brev der då med min gamla adr. / Syster Gerda

(Framsidan:)
Om du vill låta mig veta om du fått brev från bror Oscar ännu.
Jag skulle ha skrivit brev men har ej tid.

Gerdas val av vykortsmotiv tillsammans med att jag vet att både hon och Gustaf skulle komma att återvända till Sverige något halvår senare, får mig att undra om det väntade brevet från Oscar kanske hade något att göra med deras planer angående detta.

--- 

Dear brother,
Many thanks for the letter. I will be going in to Chicago next Monday. Will you please write so that a letter will be waiting for me there then, at my old address. / Sister Gerda

(On the front of the card:)
If you will let me know if you've received a letter from brother Oscar yet.
I should have written a letter but I don't have time.

Gerda's choice of postcard, together with the fact that I know that both she and Gustaf would be going back home to Sweden in 1911, makes me wonder if perhaps the letter they were awaiting from their brother Oscar had something to do with those plans.

No comments:

Post a Comment